Skierowane są one przede wszystkim do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z Polski Wschodniej zainteresowanych otrzymaniem wsparcia z POPW. Potencjalni beneficjenci dowiedzą się o znaczeniu, metodach i korzyściach płynących z właściwego przygotowania się do wejścia na nowy rynek zagraniczny oraz o zasadach ubiegania się o dofinansowanie profesjonalnych usług doradczych w tym zakresie w ramach działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP.
Celem dziaÅ‚ania 1.2 Internacjonalizacja MÅšP jest zwiÄ™kszenie aktywnoÅ›ci firm z Polski Wschodniej na miÄ™dzynarodowych rynkach. Proces udzielania wsparcia jest dwuetapowy. W I etapie firmy z makroregionu, majÄ…ce co najmniej jeden produkt (wyrób lub usÅ‚ugÄ™), który może być przedmiotem sprzedaży zagranicznej, mogÄ… starać siÄ™ o maksymalnie 50 tys. zÅ‚ na usÅ‚ugi doradcze w zakresie opracowania odpowiedniego modelu biznesowego dotyczÄ…cego internacjonalizacji prowadzonej dziaÅ‚alnoÅ›ci. NastÄ™pnie, firmy uczestniczÄ…ce w I etapie wsparcia bÄ™dÄ… mogÅ‚y starać siÄ™ o kolejnÄ… dotacjÄ™ – do 500 tys. zÅ‚ na przygotowanie do wdrożenia przyjÄ™tego modelu. Åšrodki mogÄ… być przeznaczone m.in. na usÅ‚ugi doradcze zwiÄ…zane z dostosowaniem produktu do rynków docelowych, czy zakup wartoÅ›ci niematerialnych i prawnych. Możliwe bÄ™dzie również sfinansowanie udziaÅ‚u w zagranicznych targach, wystawach czy misjach handlowych.
W 2016 r. odbędą się dwa konkursy w ramach działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP w terminach: kwiecień-maj; październik-listopad.
Aby wziąć udział w spotkaniu należy zarejestrować się za pomocą formularza zamieszczonego na stronie PARP