Skierowane są one przede wszystkim do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z Polski Wschodniej zainteresowanych otrzymaniem wsparcia z POPW. Potencjalni beneficjenci dowiedzą się o znaczeniu, metodach i korzyściach płynących z właściwego przygotowania się do wejścia na nowy rynek zagraniczny oraz o zasadach ubiegania się o dofinansowanie profesjonalnych usług doradczych w tym zakresie w ramach działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP.
Celem działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP jest zwiększenie aktywności firm z Polski Wschodniej na międzynarodowych rynkach. Proces udzielania wsparcia jest dwuetapowy. W I etapie firmy z makroregionu, mające co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę), który może być przedmiotem sprzedaży zagranicznej, mogą starać się o maksymalnie 50 tys. zł na usługi doradcze w zakresie opracowania odpowiedniego modelu biznesowego dotyczącego internacjonalizacji prowadzonej działalności. Następnie, firmy uczestniczące w I etapie wsparcia będą mogły starać się o kolejną dotację – do 500 tys. zł na przygotowanie do wdrożenia przyjętego modelu. Środki mogą być przeznaczone m.in. na usługi doradcze związane z dostosowaniem produktu do rynków docelowych, czy zakup wartości niematerialnych i prawnych. Możliwe będzie również sfinansowanie udziału w zagranicznych targach, wystawach czy misjach handlowych.
W 2016 r. odbędą się dwa konkursy w ramach działania 1.2 Internacjonalizacja MŚP w terminach: kwiecień-maj; październik-listopad.
Aby wziąć udział w spotkaniu należy zarejestrować się za pomocą formularza zamieszczonego na stronie PARP