Plan opiekuńczo – wychowawczo – edukacyjny w Klubie Dziecięcym EKO MALUCH w Rogiedlach miesiąc: lipiec 2024

(WERSJA DOCX)

1. Rozwój umiejętności motorycznych przez codzienne zabawy ruchowe, wspierające koordynację ruchowo – wzrokową
ZABAWY KONSTRUKCYJNE –  tworzenie oczka wodnego dla zwierząt morskich, układanie domków z patyczków dla biedronek, pszczółek, układanie torów, wieży z klocków, układanie domino.
ZABAWY RUCHOWE  -zabawy na boisku szkolnym (piłka, hola hop, kręgle, bieg slalomem) , rzucanie woreczkami wypełnionymi grochem, skoki przez line,  wspinanie na drabinki na placu zabaw
ZABAWY RUCHOWO-NAŚLADOWCZE – zajęcia taneczne - naśladowanie ćwiczeń i gestów pokazywanych przez opiekuna. Granie w piłke - kopanie piłki naprzemiennie prawą i lewą nogą. Robienie babek w piaskownicy, wspólne budowanie zamku z piasku,oczka wodnego. Wyliczanki na palcach rąk i nóg - poznanie poszczególnych części ciała .
ZABAWY STOLIKOWE- układanie puzzli, zabawy w przeplatanki,  przesuwanie oczek na liczydle
ZABAWY TANECZNE –  tańce swobodne np. Podczas przyjęcia urodzinowego.  Piosenka idziemy do zoo - naśladowanie ruchów i odgłosów zwierząt. Tańce do piosenek ,,Mucha w mucholocie’’ i ,,Biedroneczki są w kropeczki’’
ZABAWY ODDECHOWE - przenoszenie kropek na biedronke za pomocą słomki. Dmuchanie, przekładnanie żółtych pomponików (pyłek pszczeli). Dmuchanie baniek mydlanych - poznanie nowych bodźców sensorycznych i ćwiczenie jamy ustnej dziecka.
2. Rozwój umiejętności językowych przez nawiązanie werbalnej interakcji z dzieckiem
SŁUCHANIE BAJEK- opiekun czyta bajkę   ,,Kto zna słowa na kra’’ , ,,Stefek Burczymucha’’ , ,,Mali sąsiedzi’’ , ,,Złota rybka’’
SŁUCHANIE/ NAUKA PIOSENEK   ,,Mucha w mucholocie’’  ,,Biedroneczki są w kropeczki’’  ,,Kolorowa rybka’’
ROZMOWY WZBOGACAJĄCE SŁOWNICTWO – powtarzanie wyrazów dżwiękonaśladowczych,
SPACERY – zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie, szukanie elementów lata, wspólne wychodzenie do sklepu na lody.
TEATRZYK – słuchanie i oglądanie teatrzyku ,,Królowa pszczół’’
KULTURALNE KOMUNIKOWANIE ,,DZIEKUJĘ'' ,,PROSZĘ'' ,,DZIEŃ DOBRY'' ,,DO WIDZENIA''
3. Rozwój umiejętności samoobsługi
UBIERANIE/ ROZBIERANIE
KOMUNIKOWANIE POTRZEBY PICIA
KOMUNIKOWANIE POTRZEBY KORZYSTANIA Z TOALETY
MYCIE ZĘBÓW
MYCIE RĄK
SPOŻYWANIE POSIŁKÓW – wspieranie prób samodzielnego jedzenia i picia
4. Rozwój kompetencji poznawczych i sensorycznych
ROZWÓJ SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ- naśladowanie zwierząt np. lata pszczoła,motyl i biedronka. Bieganie, skakanie. Przeskakiwanie przez przeszkody, maszerowanie
ROZWIJANIE CIEKAWOŚCI, WYOBRAŹNI I KREATYWNOŚCI –  zabawa w baseniku w podwodny świat. Zabawa w łowienie ryb
DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI PLASTYCZNYCH I MANUALNYCH – malowanie i wyklejanie kropek dla biedronki na kamieniu, malowanie pszczoły, wspólne malowanie, wyklejanie, kolorowanie oceanu i zwierzą zamieszkujących ocean.
WSPOMAGANIE ZMYSŁÓW WZROKU, SŁUCHU, DOTYKU, SMAKU, WĘCHU – wspólne jedzenie miodu , nasłuchiwanie odgłosów pszczoły,  reagowanie na sygnały słowne i dźwiękowe, wąchanie kwiatów. Moczenie rąk w basenie, robienie kulek z piasku, taplanie rączek/stópek  w błocie.
WZMACNIANIE SAMOKONTROLI (AKTYWNOŚĆ, UBIERANIE SIĘ, JEDZENIE, SPRZĄTANIE). – ćwiczenia czynności segregowania i rozpoznawania swojej odzieży, kształtowanie nawyków porządkowych po skończonej zabawie oraz wyrobienie nawyku dbania o nasz wspólny kwiatowy ogród.
SPOSTRZEGANIE - sprawdzanie czy wybrane przedmioty  opadną na dno miski wypełnionej wodą - weryfikacja przez dzieci czy zgromadzone przez nie przedmioty pozostaną na powierzchni wody lub czy opadają na dno naczynia.
5. Kształtowanie i trening koncentracji oraz uwagi
1) Skupienie uwagi podczas spaceru, trzymanie wężyka, wspólne podlewanie ogrodu kwiatowego.
2) Wyrabianie nawyku ustawiania się w pary, wspólne przejście do toalety w celu wykonania czynności higienicznych
3) Wdrażanie zasad dzielenia się zabawkami i cierpliwe czekanie na swoją kolej. Odkładanie zabawek na miejsce.
4) Wyrabianie nawyku siadania w kole i branie udziału w zajęciach
5) Doświedczenia z wodą co pływa a co tonie.
6) Obserwacja makiety przedstawiającej zwierzęta morskie
6. Rozwój kreatywności dzieci przez stwarzanie możliwości samodzielnego badania różnorodnych obiektów, poznawania możliwości ruchowych swojego ciala, eksplorowania przestrzeni, tworzenia okazji do podejmowania decyzji i dokonywania wyborów.
WZBUDZANIE ZAINTERESOWANIA OTOCZENIEM – szukanie z lupą owadów na łące.
ODBIERANIE I PRZETWARZANIE BODŹCÓW – pożegnanie się z rodzicami, przywitanie z rówieśnikami, kontrolowanie ułożenia nóg podczas siadania, relaksacja – słuchanie muzyki relaksacyjnej podczas drzemki.
ROZWÓJ INTELEKTUALNY – dopasowywanie zwierząt do ich domków, dopasowywanie odgłosu do zwierzęcia,
STYMULOWANIE KREATYWNOŚCI I WYOBRAŹNI – segregowanie ziarenek grochu od fasoli
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA – poranna gimnastyka, czerpanie radości ze wspólnej zabawy, tańce, zabawy swobodne, zabawy na placu zabaw, zabawy na boisku.
WSPÓŁPRACA W GRUPIE – doskonalenie nawyku wspólnej zabawy np. dzielenie się zabawkami, zapraszanie do zabawy rówieśników, wspólne sprzątanie zabawek


POWRÓT

logo
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: "Europa inwestująca w obszary wiejskie".
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 19 "Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER", poddziałanie 19.4 "Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji" Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020,
Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Celem operacji jest: Sprawne wdrażanie LSR, w tym realizacja Planu Komunikacji.
Przwidywane wyniki operacji: "Wskaźnikiem osiągnięcia celu operacji jest finansowy postęp we wdrażaniu LSR"
Strona internetowa opracowywana przez Lokalną Grupę Działania "Warmiński Zakątek"
ul. Grunwaldzka 6, 11-040 Dobre Miasto, tel/fax 89 616 00 58, NIP: 739-356-61-26, KRS: 0000260433.